2010-11-14 | 17:11:44

Furminatorn går varm

Nu har det vart riktigt fint med snön som ligger på träden och hundarna som farit runt i snön och bara vart sådär vackra som bara en "Berner i snön" kan vara. Men nu är det bara skit av allt igen och de lilla av den fina snön som e kvar har förvandlat till slask och skitiga vattenpölar.
Detta innebär mindre rena hundar, mer städ men ändå skitigt hem! TRÅK! Inte nog med skitiga hundar så e de högsäsong för fällning nu oxå, Alanya fick sig ett urfällningsbad med specialschampo, balsam och ett race med Furminatorn i Måndags så nu är hon späd, pälslös (nästan) och inte speciellt vacker. Aurora och Tequila har oxå fått sig en varsin omgång med furminatorn. Men dock inte något bad. (står nog på schemat inför veckan tror jag). Men TACK till den Kvinna (eller Man) som uppfann denna sjukt effektiva borste!



Det är min jobbhelg den här helgen så jag har vart på dagis sedan i Fredags, Men snart ska en hund till bli hämtad idag, så tar jag med mig dom sista 2 pensionathundarna hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback