2011-04-04 | 19:16:08

LÅÅNG dag.

Den här dagen har varit väldigt lång och jag ska försöka ge er en bild över vad som har hänt.
kl. 04.30 hittade jag svarta flytningar på golvet efter Aurora och blev såklart orolig och gick in på internet och kollade runt efter ett journummer till en närliggande klinik... Lättare sagt än gjort och det slutade iaf med att jag fick vänta tills klockan var 08.00 med att ringa till Kliniken. Började med Karlskoga, där hade dom inte någon veterinär på plats och hela dagen var fullbokad så dom hänvisade mig direkt till Karlstad.
Ringde till Karlstad och dom ville gärna ta en titt på henne så jag åkte direkt och var där strax efter kl:09.00. Dröjde inte innan vi fick gå in i ett rum.
Gick igenom historien... Aurora har bäddat sedan i Fredags, tempen var nere på 37,2 i Lördagskväll och Söndag morgon var tempen 37,7 och därefter har den stått still, svarta flytningar har kommit och hennes mage har ordagrant skrikit! kurrat och bubblat och låtit helt sjukt högt! Trodde verkligen att hon var redo att valpa men värkningsarbetet satte helt enkelt inte igång.

Dom började med att ta ett blodprov på henne och sedan gick vi in och tog en röntgenbild på henne för att se hur det såg ut därinne... EN ensam valp!!
Hon sattes på dropp och fick hjälp igång med värkarna...Var det meningen! Men det hjälpte inte. Gick flera timmar utan resultat.
Hon rullades då in i operationssalen för ett Kejsarsnitt.
När jag kom tillbaka efter att ha varit iväg under operationen låg där en ensam Aurora... Utan valp!
Dom hade fått ut en söt liten tikvalp som var väldigt svag och hennes hjärta orkade inte med att komma igång ordentligt, så tyvärr gick inte hennes liv att räddas... Hon stannade kvar på kliniken för jag orkade inte kolla på henne.
Dagen på kliniken slutade inte förrän klockan var 17.00 och det var äntligen dags att åka hem!
En stooor besvikelse och sorg att jag inte fick med mig Auroras dotter hem. Och om jag är lessen så kan man ju bara ana vad Aurora känner... Förbereder i flera dygn för att sina bebisar ska komma och sen händer det massa mysko under en dag... Hon somnar och vaknar med ett stort plåster på magen och slangar i benen! Tom i magen och bebisarna hon laddat för är spårlöst borta!
Säger bara en sak.... Stackars Aurora! Dagens stora kämpe!

Kommentarer
♥ Agneta

Här faller tårarna........ Åh vad jag lider med Er alla..... Stackars Aurora! En mega styrke kram till Er båda!!!!!

2011-04-04 | 19:30:16
♥ Ange

Åh vad tråkigt :( Stackars Aurora !

2011-04-04 | 20:53:54
URL: http://honheterangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback