2011-04-01 | 19:31:38

Valphelg

Den här helgen är det beräknat att Auroras valpar ska komma. Och jag tror att dom kommer att göra det också.

En hunds normaltemperatur är som de flesta vet mellan 38-39 grader.
Några dagar innan valpningsdags så pendlar tempen runt 38 grader för att gå ner rätt kraftigt till ca 36-37 grader ca 12-24 timmar före valpning. När tempen sedan går upp till normal temperatur igen så sätts valpningen igång.
Detta är lite olika från hund till hund och kan även påverkas av antalet valpar osv.

Auroras temp har pendlat mellan 37,8-38,1 sedan igår och får någon timme sedan nu så var den nere på 37,5 grader.
Hon har gått och börjat riva runt lite i lådan nyss men ligger nu på golvet utanför och sover. Hon har inte börjat sätta igång att hjässa märkvärt mycket än heller så det är nog ett litet tag kvar tills det startar. Men under helgen lär det nog bli iaf.

Ska bli väldigt spännande när det väl sätter igång! Jag har allt förberett och klart så enligt mitt schema så är dom välkomna ut precis när dom vill nu!

Jag slänger in en gissning!! 3 valpar. 2 tikar och en hane!
Någon som vill vara med att gissa?

Kommentarer
♥ Elin

Vad mysigt!! :D Räkna med att jag kommer och kramar på dom små "björnarna" sen när dom blivit några veckor ;)



Jag har dåligt med gissningar tyvärr..

Men snart vet vi ju ;)

kram

2011-04-01 | 22:19:30
URL: http://pumanan.blogg.se/
♥ Charlotte Norén

Hej. Jag gissar på 4 st valpar. 2 hanar och 2 honor.



Mvh Charlotte

2011-04-02 | 10:33:50
♥ Carina, Cognac & Tricke

Hej!

Slänger in en gissning på...

fyra valpar... Alla tikar!

Låter väl bra ;-)

Lycka till!



Carina

2011-04-02 | 19:47:35
URL: http://www.wiviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback